Kommande kurser

 

Älskar du golf, precis som jag gör?

Drömmer du kanske om en ren bollträff varje gång eller önskar att golf var mer skonsamt så att du slapp smärta
i t.ex. ryggen? Eller kanske vill du bara utveckla din golf lite mer och bli lite bättre än vad du är idag och få
mer förståelse för golfrörelsen?

Balance Golf kurs - steg 1 

I våra 7-veckorskurser här på Borås GK hjälper jag dig till en mer skonsam, effektiv och kraftfull svingrörelse.
Jag hjälper dig att hitta ditt recept för att få en ren bollträff, varje gång!
Jag tror inte på tur, jag tror på att du kan hitta din unika svingrörelse och kommer engagerat att hjälpa dig
tills du når detta! 


MER INFORMATION OM KURSEN:

Under kursens gång kommer du att få en genomgång av golfsvingens rörelse, från topp till tå. 
Kursen inleds och avslutas med en individuell mätning av din rörelse, bollflykt, slaglängd, bollträff och rakhet.
Varför? Jo, jag vill att du ska kunna mäta din utveckling med Balance Golf.

Mellan dessa mätningar är varje träningstillfälle upplagt med 50-55 min svingträning.
Kursen består av 1 timmes träning/vecka i sammanlagt 7 veckor. 

Max antal deltagare är 6 personer/grupp.

Mvh Raimo

 

ANMÄLAN: Gör du som vanligt till kansliet.


PRIS: 1495 kr/person 

 

Kurstillfällen kommer nya efter sommaren
Nedan ser ni innehåll i respektive tillfälle:

 Tillfälle 1-Individuell mätning och fotledens betydelse i svingen

Mätning av kroppens rörelsefrihet, slaglängd, rakhet, bollträff. Genomgång av veckorna och ditt mål med dessa 7 veckor. Hur får du en ren bollträff? Vad krävs för att du ska kunna repetera en ren bollträff? Vad är en skonsam svingrörelse? Hur kan du göra detta möjligt i din sving? Det är några av de frågor som vi vill ge dig svar på.
I golfen går vi igenom fötterna och upplever tryck under föttern samt känner och upplever skillnaderna.
(Medtag en klubba som du kommer att ha i din individuella mätning.)

 Tillfälle 2

I golfträningen jobbar vi med att hitta din bäckenrotation och går igenom de olika krafterna som påverkar din golfsving.

Tillfälle 3

I golfträningen går vi igenom knäledens betydelse i svingen.

Tillfälle 4 

I golfträningen fokuserar vi på länd- och bröstrygg, samt nacken.

Tillfälle 5

I golfträningen fokuserar vi på axlar, samt ökad rotationshastighet.

Tillfälle 6

I golfträningen fokuserar vi på handled och armbågsled och hur vi överför kraften från kroppen till klubban.  

Tillfälle 7-Individuell mätning

Vi avslutare med samma mätning som vid tillfälle 1 och du får se din utveckling på 7 veckor!
(Medtag en klubba som du kommer att ha i din individuella mätning.)