16/4 2024

Information från bankommittén

Skriven av Klubben

Vilka är vi (som ingår i bankommittén)?

• Lars Åslund – Ordförande
  • Per Hagerskog – Håller i Hålvärdar och Städdagar
  • Ann Bolin – Ingår i kommittén
  • Pontus Hallgren – Ingår i kommittén (anställd vid klubben –
    och är under utbildning till tränare)
  • Raimo Sjöberg – Adjungerad – ingår kommittén (klubbens PRO)
  • Leif Johansson – Adjungerad – ingår kommittén (klubbens Banchef)

Vilka är våra uppgifter?

Tar fram förslag på förbättringar av våra banor och tränings-
områden

• Vi tar fram förslag – MEN tar också emot förslag från alla medlemmar.
  • Dessa lämnas, efter att vi sammanställt underlaget – samt efter dialog med klubbchef och banchef, till klubbens ledning inför budgetarbetet – inför nästkommande år och höstårsmötet.

Håller ihop och stödjer hålvärdar

• Idag saknar vi hålvärdar på några hål. Vill du hjälpa klubben – med att vara hålvärd, tag då kontakt med Per Hagerskog (per.hagerskog@gmail.com).

I samverkan med banchefen förbereder vi och leder städdagarna

Vi hjälper också till med att hålla rent och rensa i rabatter m.m. runt klubbhuset.

• Det sker med Trädgårdsgruppen – vi träffas varannan måndag mellan kl. 10:00-12:00. Välkommen om du vill och kan!

Vi skulle vilja få ihop en arbetsgrupp som kan arbeta på banorna, i princip som Trädgårdsgruppen som träffas varannan vecka, umgås, arbeta och fika och eventuellt spela en runda golf efteråt, för de som vill

• Vi avser bjuda in till en träff – för att stämma av intresset, dag och tid för denna arbetsgrupp och sedan komma igång om intresse finns. När? Det återkommer vi om – via klubbens hemsida inom kort.

Vi stödjer även klubbchefen med svar och förslag på åtgärder inom vårt arbetsområde – då förslag från medlemmar lämnas till klubbledningen. Det inkluderar förslag som kommit in via hemsidan.

Plus en del annat vi gör för klubben, t.ex.

• Under denna vinter har vi, efter att hålvärdarna tagit in alla röda, gula och vita pinnar – slipat, målat och satt ut dessa och även bytt ut ett antal pinnar.
  • Efter att ha fått förslag om att införa blå tee på Södra banan är förberedelserna igång, med:
  • – Nya banguider har blå tee.
  • – Tee-tavlorna är nya med ny hålöversikt. Dessa sätts upp före tisdag (då banorna öppnar).
  • – Tee-avståndsmarkering på tee är utsatta med en blå rund platta. Tee-kloten sätts upp när banan är slopad.
  • – Slopen tas fram av VGDF slopegrupp och det är, förhoppningsvis, klart senast den 1/6.
  • Förslag om en spegel i kurvan (i anslutning till hål 5 / tee 45/53 – vid infarten) för att minska risken för en olycka lämnades till oss. Resultatet är = Spegel är på plats!

/Lars Åslund
Ordförande – Bankommittén